onsdag 4 juni 2014

Laxcup Nynäshamn

Föra helgen gick årets laxcup av stapeln utanför Nynäshamn.
Jag och min vapendragare Aaxel var med för första gången i denna C&R tävling efter vandringslax. Dag 1 lyckas vi landa en mindre lax på 85cm på en trophyspoon i färgen karvasen, och ligger i och med det 7a av 31 startande team efter första dan. Vi känner att vi är med i tävlingen men vet att vi behöver fler och större laxar. Team cwc/hummingbird med rutinerade Trumman och Torbjörn leder med 2 st praktlaxar kring metern. Dag två sätter vi grejorna i dimma och hinner inte köra länge innan det river till ordentligt i samma ytspö som dagen innan. Vi kan efter en stund landa en riktig tjockis på 99cm och uppskattningsvis 10-11kg. I med grejerna igen:) Gårdagensfisk och dagens fisk är ca 1/2 nm emellan varandra. Jag kör tighta svängar och sågar verkligen området, dimman lättar,PANG samma spö igen men nu aningen mindre 97cm och klockan är bara halv elva! Vi hör på radion att cwc/hummingbird har noll fiskar på söndagen, vi misstänker att vi leder (vilket visa sig stämma) men med 2h kvar av tävlingen drar cwc/hummingbird på en larre och vinner över oss med sina 356 poäng mot våra 341 poäng. Trea kommer team RKFN med 234 poäng. Laxkungar blir team krogtäppan med en drömlax på 121cm. Jag kan erkänna att jag inte är något superfan av huntyard berras men sanningen är att Berra och Hans Skoglund har genomfört en kanontävling med riktigt fina priser, vi kommer lätt tillbaka nästa år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar