onsdag 16 april 2014

Äntligen

Var ett tag sen jag drogen en gädda över 10kg, närmare bestämt 10 år sen!!! Har varit nära b.l.a en gång på ett egensnidat bete men då fattades det 20gr. har även en ovägd som borde ligga runt 10 pannor. Men i Lördags var det tydligen dags:) Jag och vapendragarn Axel tog oss ut till en mar och hivade ut några mörtar, tämligen omgående fick vi varsin fisk runt 3-4kg, sen gick det ett tag innan vi båda fick dubbelhugg! Axel börja yra om att hans såg ok ut, jag tjabba tillbaka att min såg riktigt fin ut, skrek åt han att ta fram håven. inte lätt för pojken att både drilla och plocka fram håven (jävla orutinerat att inte ta fram håven när man kommer fram, jag vet). Hur som helst till slut låg bägge firrarna i håven, Axels krymte i håven och min växte ju mer vi titta på de. Axels vägde 5,2kg och min vägde hela 11,03kg så jävla gött!!!! Endast 107cm så det var ett riktigt jävla as till firre. Kändes jävligt härligt att äntligen få kliva över 10+ sträcket igen, totalt min 6e över tio kilo. 

Imorn drar vi ett gäng och två båtar till norra vättern för att försöka lura upp en ny tia, vem vet självförtroendet är i alla fall på topp!!!!!!!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar